Corporate film er målrettet kommunikation.
Det er film, som skal virke.
Det indebærer at kommunikationen lykkes - at det budskab, man som virksomhed ønsker at formidle, bliver modtaget og forstået af målgruppen – og at den effekt, man stræber efter, bliver opnået. Uanset om det er øget kendskab, øget salg, styrket brand
– eller tiltrækning af nye medarbejdere.
En forudsætning for at lykkes er, at filmen og dens budskab bliver husket.
Den vigtigste genvej til at blive husket er at påvirke seernes følelser.
Det gode filmhåndværk kan sikre den følelsesmæssige påvirkning - men det er ikke altid det, som er i fokus i corporate film og video. Ønskerne til indhold er ofte omfattende og mangesidige og det kan være svært at komme fra information til kommunikation.
Som en genvej til det har jeg derfor udviklet en tilgang, som jeg kalder film du kan mærke.
Det er er først og fremmest et fokus på altid at fortælle overbevisende følelsesbårne historier. Det behøver ikke være tårepersere eller latterbomber,
det kan sagtens være små fortællinger om konkrete, faktuelle forhold.
Så længe der er fokus på at aktivere seerens følelser.